მოგესალმებით!

пятница, 13 июля 2018 г.

სადამრიგებლო საათი




 სადამრიგებლო საათი   პირველ სემესტრში ტარდებოდა კვირაში ერთხელ, სამშაბათობით. გამოყენებული მქონდა შემდეგი მიმართულებები: პიროვნული და მორალური განვითარება, გარემოსდაცვითი კულტურის განვითარება,  ცხოვრების ჯანსაღი წესის პოპულარიზაცია, თვალსაწიერის გაფართოება, მეწარმეობის უნარის განვითარება, უსაფრთხოება და ძალადობისგან თავისუფალი სკოლის პოპულარიზაცია.
სადამრიგებლო საათში შემავალ თემებზე საუბარი პატარებს ეხმარებოდა  მსოფლიომხედველობის ჩამოყალიბებაში, საკუთარი აზრის გამოთქმაში.ყოველი გაკვეთილი მათთვის ძალიან საინტერესო და სახალისო იყო. ისინი ყოველთვის დიდი ინტერესით  უსმენდნენ საგაკვეთილო თემას.
პირველი სადამრიგებლო საათი ჩავატარე 25.09.2018გაკვეთილის თემა იყო-ადამიანი და ბუნება. მიმართულება-გარემოსდაცვითი კულტურის განვითარება.გაკვეთილის მიზანი-ბუნების როლის გააზრება ადამიანის ცხოვრებაში. ბავშვებს ვესაუბრე თემის ირგვლივ, მათ დახატეს ბუნების პეიზაჟები, მიხვდენენ ბუნების დაცვის აუცილებლობას. დაწერეს პატარა ჩანახატი.
9.10.2018. სადამრიგებლო საათის თემა-ჯანსაღი კვება. მიმართულება-ცხოვრების ჯანსაღი წესის პოპულარიზაცია. გაკვეთილის მიზანი იყო-სასარგებლო საკვების გაცნობა.ბავშვებმა დაასახელეს თავიანთი საყვარელი საკვები, განარჩიეს სასარგებლო და მავნე საკვები ერთმანეთისგან, დახატეს ისინი. ვესაუბრე მათ, ჯნსაღი კვების  როლზე ადამიანის ცხოვრებაში.
 23.10.2018. მეასმე   კლასი ამ დღეს თეატრში იყო. მათ ნახეს სპექტაკლი, რამაც მათში დიდი აღფრთოვანება გამოიწვია. ბავშვები სულგანაბულნი უსმენდნენ მსახიობებს.  მიმრთულება -თვალსაწიერის გაფართოება. თემა- ხელოვნებისადმი ინტერესის გაღვივება. სკოლაში დაბრუნებული ბავშვები აღფრთონავებით უყვებოდნენ     ერთმანეთს მიღებული შთაბეჭდილებების შესახებ.
 6.11.2018.შემდეგი   სადამრიგებლო საათი ჩავატარე თემაზე-როგორ გამოვიყენოთ ნაჩუქარი ფული. მიმართულება- მეწარმეობის უნარის განვითარება.  ბავშვებმა დამოუკიდებლად დაწერეს პატარა თხზულება, თუ ვინ რაში დახარჯავდა ნაჩუქარ თანხას. მათ ასევე დახატეს ფულის კუპიურები.
შემდეგ სადამრიგებლო თემას დავუთმე ორი საათი.27.11.2018
11.23.2018. გაკვეთილის თემად ავარჩიე  „ მე და მუსიკა“. ყურადღება გავამახვილე საქართველოს ჰიმნზე, ვეცადე ბავშვებისთვის ამეხსნი მისი მნიშვნელობა და დანიშნულება თითოეული ქართველისათვის. პარარელურად მოვასმენინე ჰიმნი, რამაც მათში დიდი აღფრთოვანება გამოიწვია. ვთხოვე მათ,  გაეხსენებინათ თავიანთი საყვარელი მუსიკალური ნაწარმოები  და  მის შესახებ დავაწერინე პატარა თხზულება. ბავშვებმა მუსიკის ნოტებით გააფორმეს ნამუშევრები.
პირველი სემესტრის ბოლო სადამრიგებლო საათი  (25.12.2018) ჩავატარე თემაზე-მე და ჩემი კლასელები. გამივიყენე მიმართულება-უსაფრთხოება და ძალადობისაგან თავისუფალი სკოლის პოპულარიზაცია.  გაკვეთილის თემა იყო- ურთიერთპატივისცემისა და მეგობრობის უნარის განვითარება. ბავშვებმა დახატეს თავიანთი საუკეთესო მეგობრები, ისაუბრეს მათ დადებით თვისებებზე.   ასევე კლასში შექმნილ ჯანსაღ ატმოსფეროზე, მეგობრის როლზე ადამიანის ცხოვრებაში.

               

 .სახელმძღვანელოს პარარელურად მუშაობდნენ  სამუშაო რვეულში,  ხატავდენენ, აფერადებდნენ.  ასევე  განსაკუთრებით  მოსწონდათ  ნახშირის ფანქრით შესრულებული ნახატები.შეუძლიათ წიგნში შესრულებული ნახატის დადახატვა სახატავ რვეულში.
მათ შეძლეს გუაშით ხატვის ხელოვნების დაუფლება. გუაშით და ფუნჯით დახატეს ულამაზესი პეიზაჟები და კლასში მოაწყვეს გამოფენა.ყველა მოსწავლე დიდი ხალისით იყო ჩართული ამ აქტივობაში, მათ შეაფასეს ერთმანეთის ნამუშევრები, ხოლო ვინც კლასში ვერ მოასწრო სამუშაოს დასრულება,  სახლში დაასრულეს და მეორე  დღეს მოიტანეს.
  ბავშვები   ალაგებდნენ თავიანთ სამუშაო მაგიდას, რეცხავდენენ და ინახავდნენ სამუშაო იარაღებსა და მასალას. მონაწილეობდნენ გუნდურ მუშაობაში. წარადგენდნენ ნამუშევარს და ახდენდნენ მის განხილვას.  უსმენდნენ თანაკლასელებსა და  მასწავლებლებს.სვამდნენ  კითხვებს სხვისი ნამუშევრის შესახებ. მონაწილეობდნენ საკლასო გამოფენებში.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

მანანა მგელაძის ბლოგი: intelis treningi: გრიგოლ ხანძთელი