მოგესალმებით!

среда, 18 июля 2018 г.

სტუდენტ-პრაქტიკანტის კონსულტირება


სტუდენტ-პრაქტიკანტის კონსულტირება 

სსიპ ქ. თბილისის 161-ე საჯარო სკოლის დირექტორს: მიხეილ მინდაძეს
ამავე სკოლის
უფროსი მასწავლებლის მანანა მგელაძის
სტუდენტის 
კონსულტირების ანგარიში
სახელმწიფო უნივერსიტეტის პედაგოგიური ფაკულტეტის მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამის 2017-2018 სასწავლო წლის მე-2 სემესტრის განმავლობაში თქვენდამი რწმუნებულ სკოლაში საფუძველზე 23.10 2017-5.05.2017  ლიკა კეჩხუაშვილი მომამაგრეს პედაგოგიური პრაქტიკის გასავლელად.
გაცნობითი შეხვედრის შემდეგ, რომელზეც შევიმუშავეთ სამუშაო შეხვედრების განრიგი (25.10.17, 24.11.17, 8.01.18, 18.02.18, 4.05.18), ....სტუდენტი...... აქტიურად ჩაერთო სასკოლო ცხოვრებაში.
სტუდენტი ესწრებოდა გაკვეთილებს სწავლების საბაზო-საშუალო საფეხურზე, აქტიურ მონაწილეობას იღებდა გაკვეთილების დაგეგმვაში,შეისწავლა მოსწავლე პედაგოგიური და ფსიქოლოგიური კუთხით ,ჩაატარა აღმზრდელობითი ღონისძიება, ჩაატარა სავალდებულო ნიშნით შეფასებით 5 გაკვეთილი მე-5 კლასებში. აწარმოებდა პედაგოგიური პრაქტიკის დღიურს, 
მოვაწყვეთ 6 შეხვედრა რომელთა მსვლელობისას დავგეგმეთ ჩასატარებელი გაკვეთილები, ასევე განვიხილეთ პედაგოგიური და ფსიქოლოგიური თეორიებისა და მიდგომების რეალურ სასკოლო ცხოვრებაში გადატანა- გამოყენება, გავაცანი კლასისა და სკოლის მართვის პრინციპების. პრაქტიკანტი შეხვდა სსსმ და შშმ მოსწავლეთა კოორდინატორს, რამაც ხელი შეუწყო სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების პირებთან მუშაობის სწორად წარმართვას. ასევე შეხვედრებზე განვიხილეთ სხვადასხვა დოკუმენტი: ეროვნული სასწავლო გეგმა, მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტი, მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსი, სკოლის დირექტორის ეთიკის კოდექსი, მოსწავლის ეთიკის კოდექსი. სტუდენტი გაეცნო სასკოლო დოკუმენტაციის წარმოების წესებს (საკლასო ჟურნალისა და ელექტრონული ჟურნალი). 
შეხვედრები:1

გაცნობითი შეხვედრა 1
25.10.17  შედგა გაცნობითი შეხვედრა მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამის 2017-2018 სასწავლო წლის გაზაფხულის სემესტრის მონაწილე ლიკა კეჩხუაშვილი სამუშაო გარემოსთან ადაპტაციისა და პრაქტიკულად ჩართვის მიზნით.
შეხვედრაზე განვიხილეთ სახელმწიფო უნივერსიტეტის პედაგოგიური ფაკულტეტის მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამა ( პედაგოგიური პრაქტიკის დღიური, სილაბუსი)  ლიკას  გავაცანი ჩემი გაკვეთილების განრიგი, ვაჩვენე გაკვეთილის გეგმები,დავგეგმეთ სამუშაო შეხვედრების თარიღები, ვისაუბრეთ მასწავლებლის პროფესიის თავისებურებებზე, მას  დავათვალიერებინე სკოლისა და ჩემი ბლოგები.
სამუშაო გარემოსთან ადაპტაციის მიზნით სტუდენტს გავაცანი იმ კლასის მოსწავლეები, რომელთაც ვასწავლი. ასევე, გავაცანი ჩემი სადამრიგებლო კლასი.
პირველი შეხვედრა უშუალოდ და ხალისიანად წარიმართა.
სამუშაო შეხვედრების განრიგი:
1 შეხვედრა 19.04.18
მიზანი-1 I სავალდებულო ნიშნით შესაფასებელი გაკვეთილის დაგეგმვა საბაზო საფეხურზე.
2 სასკოლო დოკუმენტაციის წარმოების წესების გაცნობა.

2 შეხვედრა 24.11.17
შეხვედრის მიზანი:
1- II ნიშნით შესაფასებელი გაკვეთილების დაგეგმვა საბაზო განათლების საფეხურზე.
გაკვეთილის თემა: უცხო თემის „ ჩირიკი და ჩიკოტელას'' ფრაგმენტების მიხედვით თავად უნდა აეგოთ ნაწარმოები. 

3 შეხვედრა 8.01.18
შეხვედრის მიზანი:
1- III ნიშნით შესაფასებელი გაკვეთილის მომზადება საბაზო განათლების საფეხურზე. გაკვეთილის თემა “ღალატის თემა ''საშინელი სასჯელი მოღალატისა"
2- ეროვნული სასწავლო გეგმისა და მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის გაცნობა/განხილვა.

4 შეხვედრა 18.02.18
შეხვედრის მიზანი:
1- I ნიშნით შესაფასებელი გაკვეთილების მომზადება საშუალო განათლების საფეხურზე. მე-5კლასი თემა-„ ზმნის კატეგორიები“.


განვიხილეთ ყოველი ჩატარებული გაკვეთილი და დავწერე რეფლექსიები,რომლებშიც ჩანს სტუდენტის ეტაპობრივი პროგრესი. თითოეული გაკვეთილი შევაფასე 10 ქულიანი სისტემით.
5 შეხვედრა 405.18
სტუდენტის პროგრესის მაჩვენებელი რეფლექსიები:


რეფლექსია 1

2017 წლის 25 ოქტომბერს მაძიებელმა  ლიკა კეჩხუაშვილმა  ჩაატარა სამოქმედო გეგმით გათვალისწინებული გაკვეთილი მე-5 კლასში. თემა: „ შენ ისე ღრმა ხარ ქართულო ცაო''....
გაკვეთილის მიზანი იყო მაძიებელს თეორიული ცოდნა წარმოეჩინა პრაქტიკულ საქმიანობაში.
გაკვეთილი დაგეგმილი იყო ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტის მიხედვით.
მაძიებელმა ნაწილობრივ გამოიყენა მიღებული თორიული ცოდნა. სასწავლო და დამხმარე რესურსები სწორად იყო შერჩეული და მათი გამოყენება მოხდა მიზანმიმართულად. მაძიებელმა შეძლო მოსწავლეთა დაინტერესება და გაკვეთილში მათი ჩართვა რაც განპირობებული იყო სწავლის სტრატეგიების სწორად გამოყენებით.
გაკვეთილის სუსტ მხარედ შეიძლება ჩაითვალოს ის, რომ მაძიებელს გაუჭირდა საგაკვეთილო დროის სწორად განაწილება და ასევე შეფასების სისტემის მართებულად და მიზანმიმართულად გამოყენება. ეს ნაკლოვანება აღმოფხვრება და დამატებითი კონსულტაციებისა და შეფასების სისტემის დაწვრილებით გაცნობის შემდეგ , მაძიებელი შეძლებს დაძლიოს ეს სირთულეები.


ჩატარებული გაკვეთილის შეფასების კრიტერიუმი:
1. საგანმანათლებლო პროგრამის ფარგლებში მიღებული თეორიული ცოდნის გამოყენება სულ- 3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად  იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-2 ქულა;
• სტუდენტი ზედაპირულად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-1 ქულა;
• სტუდენტი ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-0 ქულა.
2. სასწავლო და დამხმარე რესურსების სწორად შერჩევა/მომზადება - 1 ქულა;
3. სასწავლო და დამხმარე რესურსების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
4. გაკვეთილზე მოსწავლეთა დისციპლინის, დაინტერესებისა და მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფა - 1 ქულა;
5. სწავლების სტრატეგიების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
6. საგაკვეთილო დროის სწორად განაწილება - 1 ქულა;
7. შეფასების სისტემის სწორად და მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;

სულ სტუდენტმა დააგროვა 7 ქულა

რეფლექსია 2
18.02 მაძიებელმა ჩაატარა სავალდებულო ნიშნით შეფასების გაკვეთილი მე-5კლასში.
გაკვეთილის თემა იყო '' ომი და ბავშვები''
მაძიებელი შეეცადა შესწავლილი სტრატეგიების გამოყენებას გაკვეთილზე მისთვის შერჩეული აქტივობებით.
გაკვეთილი დაგეგმილი იყო ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტის შესაბამისად.
სტუდენტმა პრაქტიკაში სრულყოფილად გამოიყენა თეორიული ცოდნა, სწორად იქნა შერჩეული და გამოყენებული სასწავლო რესურსები. მოსწავლეები ხალისით ჩაერთნენ საგაკვეთილო პროცესში, რადგან მათ ამ თემატიკაზე უკვე ბევრი ჰქონდათ ნაშრომი. ისინი მონაწილეობას იღებდნენ ონლაინ პროექტ:'ფსოუზე არეკლილ ვარსკვლავებში''.
ამჯერად სტუდენტმა გაითვალისწინა წინა გაკვეთლის სუსტი მხარე და გაკვეთილი დაასრულა განსაზღვრულ დროში.
ჯერ კიდევ საჭიროა შეფასების სისტემის სწორად და მიზანმიმართულად გამოყენების დახვეწა და მოსწავლეთა აქტივობებზე მისი სწორად მორგება. 

ჩატარებული გაკვეთილის შეფასების კრიტერიუმი:
1. საგანმანათლებლო პროგრამის ფარგლებში მიღებული თეორიული ცოდნის გამოყენება სულ- 3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-2 ქულა;
• სტუდენტი ზედაპირულად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-1 ქულა;
• სტუდენტი ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-0 ქულა.
2. სასწავლო და დამხმარე რესურსების სწორად შერჩევა/მომზადება - 1 ქულა;
3. სასწავლო და დამხმარე რესურსების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
4. გაკვეთილზე მოსწავლეთა დისციპლინის, დაინტერესებისა და მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფა - 1 ქულა;
5. სწავლების სტრატეგიების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
6. საგაკვეთილო დროის სწორად განაწილება - 1 ქულა;
7. შეფასების სისტემის სწორად და მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;

სულ სტუდენტმა დააგროვა 7 ქულა

რეფლექსია 3
ა/წ 8.01  სტუდენტმა ჩაატარა ნიშნით შეფასებით გაკვეთილი მე-5 კლასში. 
გაკვეთლის თემა:“ წრიპი და წრუპი“
მაძიებელმა წარმატებით გაართვა თავი გაკვეთილის ჩატარებას. გაკვეთილი დაგეგმილი იყო ერონული სასწავლო გეგმის სტანდარტის მიხედვით. სტუდენტმა სრულყოფილად გამოიყენა თეორიული ცოდნა.სასწავლო/დამხმარე რესურსები სწორად იყო შერჩეული მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით. მოსწავლეები ხალისით ავლებდნენ ჩირიკისა და ჩიკოტელას და ამ ნაწარმოების მთავარ პერსონაჟებთან პარალელს. ცდილობდნენ აქტიურად გამოეყენებიათ ლექსიკური მარაგი.შეფასების რუბრიკების სწორად შერჩევამ განაპირობა მაძიებლის მიერ შეფასების სისტემის მიზანმიმართულად გამოყენება.
მაძიებლის მიერ დაძლეულ იქნა კიდევ ერთი უმნიშვნელოვანესი ეტაპი საგაკვეთილო პროცესზე, რადგან შეფასების სისტემის სწორად გამოყენება მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლებას უწყობს ხელს. 


ჩატარებული გაკვეთილის შეფასების კრიტერიუმი:
1. საგანმანათლებლო პროგრამის ფარგლებში მიღებული თეორიული ცოდნის გამოყენება სულ- 3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-2 ქულა;
• სტუდენტი ზედაპირულად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-1 ქულა;
• სტუდენტი ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-0 ქულა.
2. სასწავლო და დამხმარე რესურსების სწორად შერჩევა/მომზადება - 1 ქულა;
3. სასწავლო და დამხმარე რესურსების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
4. გაკვეთილზე მოსწავლეთა დისციპლინის, დაინტერესებისა და მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფა - 1 ქულა;
5. სწავლების სტრატეგიების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
6. საგაკვეთილო დროის სწორად განაწილება - 1 ქულა;
7. შეფასების სისტემის სწორად და მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;

სტუდენტმა დააგროვა 8 ქულა


რეფლექსია 4

ა/წ 18/02  სტუდენტმა....ჩაატარა გაკვეთილი მე-5 კლასში თემაზე- ''ზმნის კატეგორიები''
გაკვეთილი დაგეგმილი იყო ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტის მიხედვით. სტუდენტმა გამოავლინა პედაგოგიური და მეთოდური ცოდნა. ასევე, გამოიყენა დაგეგმილი შეხვედრების დროს განხილული მეთოდები რომელიც დაეხმარა მოსწავლეებს დაეძლიათ ის სირთულეები ,რომლებიც დაკავშირებულია, ამ მეტყველების ურთულეს ნაწილთან.
ასევე, მოსწავლეთა ჩართულობა უზრუნველყო სახალისო გრამატიკის გამოყენებით, რითაც ხელი შეუწყო გაკვეთილზე მეგობრული ატმოსფეროს დამყარებას. მოსწავლეები თამამად გამოხატავდნენ საკუთარ მოსაზრებებს გაკვეთილის თემასთან დაკავშირებით.
ვთვლი, რომ მაძიებელმა მიაღწია გაკვეთლის გეგმაში დასახულ მიზანს.


ჩატარებული გაკვეთილის შეფასების კრიტერიუმი:
1. საგანმანათლებლო პროგრამის ფარგლებში მიღებული თეორიული ცოდნის გამოყენება სულ- 3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-2 ქულა;
• სტუდენტი ზედაპირულად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-1 ქულა;
• სტუდენტი ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-0 ქულა.
2. სასწავლო და დამხმარე რესურსების სწორად შერჩევა/მომზადება - 1 ქულა;
3. სასწავლო და დამხმარე რესურსების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
4. გაკვეთილზე მოსწავლეთა დისციპლინის, დაინტერესებისა და მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფა - 1 ქულა;
5. სწავლების სტრატეგიების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
6. საგაკვეთილო დროის სწორად განაწილება - 1 ქულა;
7. შეფასების სისტემის სწორად და მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;

სულ სტუდენტმა დააგროვა 10 ქულა

5 რეფლექსია
ა/წ 4  მაისს მოვაწყვე მე-5 სამუშაო შეხვედრა სტუდენტ ................თან.
შეხვედრის მიზანი:
II ნიშნით შესაფასებელი გაკვეთილების მომზადება საშუალო განათლების საფეხურზე. გაკვეთილის თემა - ''იავნანას ძალა''
მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსის, სკოლის დირექტორის ეთიკის კოდექსისა და მოსწავლის ეთიკის კოდექსის გაცნობა.

შეხვედრაზე სტუდენტმა გაითვალისწინა წინა დაგეგმვებისას მიღებული გამოცდილება და დამოუკიდებლად დაგეგმა ჩასატარებელი გაკვეთილი. 
რასაც წარმატებით გაართვა თავი.
ამის შემდეგ ერთად განვიხილეთ მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსი, სკოლის დირექტორის ეთიკის კოდექსი და მოსწავლის ეთიკის კოდექსი.
შევთანხმდით რომ ყველა ზემოთ ჩამოთვლილი კოდექსის პუნქტების დაცვა თავიდან აგვარიდებს კონფლიქურ სიტუაციას, როგორც საკლასო ასევე სასკოლო გარემოში, რომ ეთიკის კოდექსის დაცვა აუცილებელი პირობაა სწორი კომუნიკაციის წარმართისათვის.
შეხვედრა ნაყოფიერი გამოდგა.

სასწავლო პრაქტიკის მიმდინარეობისას სტუდენტმა გამოიყენა ყველა ის მეთოდი, რომელმაც საშუალება მისცა შეძენილი ცოდნის საფუძველზე დამოუკიდებლად შეესრულებინა სხვადასხვა აქტივობა (ვერბალური მეთოდი, დემონსტრირების მეთოდი). მან დაამტკიცა და განახორციელა საკუთარი კომპეტენციები რომლებიც განუვითარდა სწავლის შედეგად ( ცოდნა და გაცნობიერება, ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების უნარი, დასკვნის გაკეთების უნარი,კომუნიკაციის უნარი, სწავლის უნარი, ღირებულებები).
პრაქტიკის პროცესში სტუდენტ-პრაქტიკანტმა აიმაღლა და განამტკიცა პროფესიული უნარები, შეისწავლა გაკვეთილის დამოუკიდებლად დაგეგმვა-წარმართვა, გაეცნო სწავლებისა და სწავლის თანამედროვე მოთხოვნებს,გამოიჩინა გულისხმიერება, მაღალი მოტივაცია, რაც მომავალში მისი პროფესიულ საქმიანობაში წინსვლის საფუძველი იქნება.
სტუდენტ-პრაქტიკანტის სკოლაში მუშაობას ვაფასებ დადებითად.





სსიპ ქ. თბილისის 161-ე საჯარო სკოლის დირექტორს: მიხეილ მინდაძეს
ამავე სკოლის
უფროსი მასწავლებლის მანანა მგელაძის
სტუდენტის 
კონსულტირების ანგარიში
სახელმწიფო უნივერსიტეტის პედაგოგიური ფაკულტეტის მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამის 2017-2018 სასწავლო წლის მე-2 სემესტრის განმავლობაში თქვენდამი რწმუნებულ სკოლაში ბრძანება #1/5-11 საფუძველზე 23.03 2017-25.07.2017 ...........მომამაგრეს პედაგოგიური პრაქტიკის გასავლელად.
გაცნობითი შეხვედრის შემდეგ, რომელზეც შევიმუშავეთ სამუშაო შეხვედრების განრიგი (19.04.17, 24.04.17, 8.05.17, 18.05.17, 23.05.17), .......... აქტიურად ჩაერთო სასკოლო ცხოვრებაში.
სტუდენტი ესწრებოდა გაკვეთილებს სწავლების საბაზო-საშუალო საფეხურზე, აქტიურ მონაწილეობას იღებდა გაკვეთილების დაგეგმვაში,შეისწავლა მოსწავლე პედაგოგიური და ფსიქოლოგიური კუთხით ,ჩაატარა აღმზრდელობითი ღონისძიება, ჩაატარა სავალდებულო ნიშნით შეფასებით 5 გაკვეთილი მე-5 კლასებში. აწარმოებდა პედაგოგიური პრაქტიკის დღიურს, 
მოვაწყვეთ 6 შეხვედრა რომელთა მსვლელობისას დავგეგმეთ ჩასატარებელი გაკვეთილები, ასევე განვიხილეთ პედაგოგიური და ფსიქოლოგიური თეორიებისა და მიდგომების რეალურ სასკოლო ცხოვრებაში გადატანა- გამოყენება, გავაცანი კლასისა და სკოლის მართვის პრინციპების. პრაქტიკანტი შეხვდა სსსმ და შშმ მოსწავლეთა კოორდინატორს, რამაც ხელი შეუწყო სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების პირებთან მუშაობის სწორად წარმართვას. ასევე შეხვედრებზე განვიხილეთ სხვადასხვა დოკუმენტი: ეროვნული სასწავლო გეგმა, მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტი, მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსი, სკოლის დირექტორის ეთიკის კოდექსი, მოსწავლის ეთიკის კოდექსი. სტუდენტი გაეცნო სასკოლო დოკუმენტაციის წარმოების წესებს (საკლასო ჟურნალისა და ელექტრონული ჟურნალი). 
შეხვედრები:1

გაცნობითი შეხვედრა 1
19.04.18 შედგა გაცნობითი შეხვედრა მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამის 2017-2018 სასწავლო წლის გაზაფხულის სემესტრის მონაწილე ............., სამუშაო გარემოსთან ადაპტაციისა და პრაქტიკულად ჩართვის მიზნით.
შეხვედრაზე განვიხილეთ სახელმწიფო უნივერსიტეტის პედაგოგიური ფაკულტეტის მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამა ( პედაგოგიური პრაქტიკის დღიური, სილაბუსი) ........ გავაცანი ჩემი გაკვეთილების განრიგი, ვაჩვენე გაკვეთილის გეგმები,დავგეგმეთ სამუშაო შეხვედრების თარიღები, ვისაუბრეთ მასწავლებლის პროფესიის თავისებურებებზე, .......დავათვალიერებინე სკოლისა და ჩემი ბლოგები.
სამუშაო გარემოსთან ადაპტაციის მიზნით სტუდენტს გავაცანი იმ კლასის მოსწავლეები, რომელთაც ვასწავლი. ასევე, გავაცანი ჩემი სადამრიგებლო კლასი.
პირველი შეხვედრა უშუალოდ და ხალისიანად წარიმართა.
სამუშაო შეხვედრების განრიგი:
1 შეხვედრა 19.04.18
მიზანი-1 I სავალდებულო ნიშნით შესაფასებელი გაკვეთილის დაგეგმვა საბაზო საფეხურზე.
2 სასკოლო დოკუმენტაციის წარმოების წესების გაცნობა.

2 შეხვედრა 24.04.18
შეხვედრის მიზანი:
1- II ნიშნით შესაფასებელი გაკვეთილების დაგეგმვა საბაზო განათლების საფეხურზე.
გაკვეთილის თემა: უცხო თემის „ ჩირიკი და ჩიკოტელას'' ფრაგმენტების მიხედვით თავად უნდა აეგოთ ნაწარმოები. 

3 შეხვედრა 8.05.18
შეხვედრის მიზანი:
1- III ნიშნით შესაფასებელი გაკვეთილის მომზადება საბაზო განათლების საფეხურზე. გაკვეთილის თემა “ღალატის თემა ''საშინელი სასჯელი მოღალატისა"
2- ეროვნული სასწავლო გეგმისა და მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის გაცნობა/განხილვა.

4 შეხვედრა 18.05.18
შეხვედრის მიზანი:
1- I ნიშნით შესაფასებელი გაკვეთილების მომზადება საშუალო განათლების საფეხურზე. მე-5კლასი თემა-„ ზმნის კატეგორიები“.


განვიხილეთ ყოველი ჩატარებული გაკვეთილი და დავწერე რეფლექსიები,რომლებშიც ჩანს სტუდენტის ეტაპობრივი პროგრესი. თითოეული გაკვეთილი შევაფასე 10 ქულიანი სისტემით.
სტუდენტის პროგრესის მაჩვენებელი რეფლექსიები:


რეფლექსია 1

2018 წლის 24 მარტს მაძიებელმა ...... ჩაატარა სამოქმედო გეგმით გათვალისწინებული გაკვეთილი მე-5 კლასში. თემა: „ შენ ისე ღრმა ხარ ქართულო ცაო''....
გაკვეთილის მიზანი იყო მაძიებელს თეორიული ცოდნა წარმოეჩინა პრაქტიკულ საქმიანობაში.
გაკვეთილი დაგეგმილი იყო ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტის მიხედვით.
მაძიებელმა ნაწილობრივ გამოიყენა მიღებული თორიული ცოდნა. სასწავლო და დამხმარე რესურსები სწორად იყო შერჩეული და მათი გამოყენება მოხდა მიზანმიმართულად. მაძიებელმა შეძლო მოსწავლეთა დაინტერესება და გაკვეთილში მათი ჩართვა რაც განპირობებული იყო სწავლის სტრატეგიების სწორად გამოყენებით.
გაკვეთილის სუსტ მხარედ შეიძლება ჩაითვალოს ის, რომ მაძიებელს გაუჭირდა საგაკვეთილო დროის სწორად განაწილება და ასევე შეფასების სისტემის მართებულად და მიზანმიმართულად გამოყენება. ეს ნაკლოვანება აღმოფხვრება და დამატებითი კონსულტაციებისა და შეფასების სისტემის დაწვრილებით გაცნობის შემდეგ , მაძიებელი შეძლებს დაძლიოს ეს სირთულეები.


ჩატარებული გაკვეთილის შეფასების კრიტერიუმი:
1. საგანმანათლებლო პროგრამის ფარგლებში მიღებული თეორიული ცოდნის გამოყენება სულ- 3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-2 ქულა;
• სტუდენტი ზედაპირულად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-1 ქულა;
• სტუდენტი ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-0 ქულა.
2. სასწავლო და დამხმარე რესურსების სწორად შერჩევა/მომზადება - 1 ქულა;
3. სასწავლო და დამხმარე რესურსების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
4. გაკვეთილზე მოსწავლეთა დისციპლინის, დაინტერესებისა და მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფა - 1 ქულა;
5. სწავლების სტრატეგიების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
6. საგაკვეთილო დროის სწორად განაწილება - 1 ქულა;
7. შეფასების სისტემის სწორად და მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;

სულ სტუდენტმა დააგროვა 6 ქულა

რეფლექსია 2
24.04 მაძიებელმა ჩაატარა სავალდებულო ნიშნით შეფასების გაკვეთილი მე-5კლასში.
გაკვეთილის თემა იყო '' ომი და ბავშვები''
მაძიებელი შეეცადა შესწავლილი სტრატეგიების გამოყენებას გაკვეთილზე მისთვის შერჩეული აქტივობებით.
გაკვეთილი დაგეგმილი იყო ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტის შესაბამისად.
სტუდენტმა პრაქტიკაში სრულყოფილად გამოიყენა თეორიული ცოდნა, სწორად იქნა შერჩეული და გამოყენებული სასწავლო რესურსები. მოსწავლეები ხალისით ჩაერთნენ საგაკვეთილო პროცესში, რადგან მათ ამ თემატიკაზე უკვე ბევრი ჰქონდათ ნაშრომი. ისინი მონაწილეობას იღებდნენ ონლაინ პროექტ:'ფსოუზე არეკლილ ვარსკვლავებში''.
ამჯერად სტუდენტმა გაითვალისწინა წინა გაკვეთლის სუსტი მხარე და გაკვეთილი დაასრულა განსაზღვრულ დროში.
ჯერ კიდევ საჭიროა შეფასების სისტემის სწორად და მიზანმიმართულად გამოყენების დახვეწა და მოსწავლეთა აქტივობებზე მისი სწორად მორგება. 

ჩატარებული გაკვეთილის შეფასების კრიტერიუმი:
1. საგანმანათლებლო პროგრამის ფარგლებში მიღებული თეორიული ცოდნის გამოყენება სულ- 3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-2 ქულა;
• სტუდენტი ზედაპირულად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-1 ქულა;
• სტუდენტი ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-0 ქულა.
2. სასწავლო და დამხმარე რესურსების სწორად შერჩევა/მომზადება - 1 ქულა;
3. სასწავლო და დამხმარე რესურსების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
4. გაკვეთილზე მოსწავლეთა დისციპლინის, დაინტერესებისა და მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფა - 1 ქულა;
5. სწავლების სტრატეგიების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
6. საგაკვეთილო დროის სწორად განაწილება - 1 ქულა;
7. შეფასების სისტემის სწორად და მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;

სულ სტუდენტმა დააგროვა 7 ქულა

რეფლექსია 3
ა/წ 10 მაისს სტუდენტმა ჩაატარა ნიშნით შეფასებით გაკვეთილი მე-5 კლასში. 
გაკვეთლის თემა:“ წრიპი და წრუპი“
მაძიებელმა წარმატებით გაართვა თავი გაკვეთილის ჩატარებას. გაკვეთილი დაგეგმილი იყო ერონული სასწავლო გეგმის სტანდარტის მიხედვით. სტუდენტმა სრულყოფილად გამოიყენა თეორიული ცოდნა.სასწავლო/დამხმარე რესურსები სწორად იყო შერჩეული მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით. მოსწავლეები ხალისით ავლებდნენ ჩირიკისა და ჩიკოტელას და ამ ნაწარმოების მთავარ პერსონაჟებთან პარალელს. ცდილობდნენ აქტიურად გამოეყენებიათ ლექსიკური მარაგი.შეფასების რუბრიკების სწორად შერჩევამ განაპირობა მაძიებლის მიერ შეფასების სისტემის მიზანმიმართულად გამოყენება.
მაძიებლის მიერ დაძლეულ იქნა კიდევ ერთი უმნიშვნელოვანესი ეტაპი საგაკვეთილო პროცესზე, რადგან შეფასების სისტემის სწორად გამოყენება მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლებას უწყობს ხელს. 


ჩატარებული გაკვეთილის შეფასების კრიტერიუმი:
1. საგანმანათლებლო პროგრამის ფარგლებში მიღებული თეორიული ცოდნის გამოყენება სულ- 3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-2 ქულა;
• სტუდენტი ზედაპირულად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-1 ქულა;
• სტუდენტი ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-0 ქულა.. სასწავლო და დამხმარე რესურსების სწორად შერჩევა/მომზადება - 1 ქულა;
3. სასწავლო და დამხმარე რესურსების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
4. გაკვეთილზე მოსწავლეთა დისციპლინის, დაინტერესებისა და მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფა - 1 ქულა;
5. სწავლების სტრატეგიების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
6. საგაკვეთილო დროის სწორად განაწილება - 1 ქულა;
7. შეფასების სისტემის სწორად და მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;

სტუდენტმა დააგროვა 8 ქულა


რეფლექსია 4

19 მაისს სტუდენტმა....ჩაატარა გაკვეთილი მე-5 კლასში თემაზე- ''ზმნის კატეგორიები''
გაკვეთილი დაგეგმილი იყო ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტის მიხედვით. სტუდენტმა გამოავლინა პედაგოგიური და მეთოდური ცოდნა. ასევე, გამოიყენა დაგეგმილი შეხვედრების დროს განხილული მეთოდები რომელიც დაეხმარა მოსწავლეებს დაეძლიათ ის სირთულეები ,რომლებიც დაკავშირებულია, ამ მეტყველების ურთულეს ნაწილთან.
ასევე, მოსწავლეთა ჩართულობა უზრუნველყო სახალისო გრამატიკის გამოყენებით, რითაც ხელი შეუწყო გაკვეთილზე მეგობრული ატმოსფეროს დამყარებას. მოსწავლეები თამამად გამოხატავდნენ საკუთარ მოსაზრებებს გაკვეთივთვლი, რომ მაძიებელმა მიაღწია გაკვეთლის გეგმაში დასახულ მიზანს.


ჩატარებული გაკვეთილის შეფასების კრიტერიუმი:
1. საგანმანათლებლო პროგრამის ფარგლებში მიღებული თეორიული ცოდნის გამოყენება სულ- 3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-3 ქულა;
• სტუდენტი სრულყოფილად ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-2 ქულა;
• სტუდენტი ზედაპირულად იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-1 ქულა;
• სტუდენტი ვერ იყენებს მიღებულ თეორიულ ცოდნას-0 ქულა.
2. სასწავლო და დამხმარე რესურსების სწორად შერჩევა/მომზადება - 1 ქულა;
3. სასწავლო და დამხმარე რესურსების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
4. გაკვეთილზე მოსწავლეთა დისციპლინის, დაინტერესებისა და მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფა - 1 ქულა;
5. სწავლების სტრატეგიების მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;
6. საგაკვეთილო დროის სწორად განაწილება - 1 ქულა;
7. შეფასების სისტემის სწორად და მიზანმიმართულად გამოყენება - 1 ქულა;

სულ სტუდენტმა დააგროვა 10 ქულა

5 რეფლექსია
ა/წ 23 მაისს მოვაწყვე მე-5 სამუშაო შეხვედრა სტუდენტ ................თან.
შეხვედრის მიზანი:
II ნიშნით შესაფასებელი გაკვეთილების მომზადება საშუალო განათლების საფეხურზე. გაკვეთილის თემა - ''იავნანას ძალა''
მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსის, სკოლის დირექტორის ეთიკის კოდექსისა და მოსწავლის ეთიკის კოდექსის გაცნობა.

შეხვედრაზე სტუდენტმა გაითვალისწინა წინა დაგეგმვებისას მიღებული გამოცდილება და დამოუკიდებლად დაგეგმა ჩასატარებელი გაკვეთილი. 
რასაც წარმატებით გაართვა თავი.
ამის შემდეგ ერთად განვიხილეთ მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსი, სკოლის დირექტორის ეთიკის კოდექსი და მოსწავლის ეთიკის კოდექსი.
შევთანხმდით რომ ყველა ზემოთ ჩამოთვლილი კოდექსის პუნქტების დაცვა თავიდან აგვარიდებს კონფლიქურ სიტუაციას, როგორც საკლასო ასევე სასკოლო გარემოში, რომ ეთიკის კოდექსის დაცვა აუცილებელი პირობაა სწორი კომუნიკაციის წარმართისათვის.
შეხვედრა ნაყოფიერი გამოდგა.

სასწავლო პრაქტიკის მიმდინარეობისას სტუდენტმა გამოიყენა ყველა ის მეთოდი, რომელმაც საშუალება მისცა შეძენილი ცოდნის საფუძველზე დამოუკიდებლად შეესრულებინა სხვადასხვა აქტივობა (ვერბალური მეთოდი, დემონსტრირების მეთოდი). მან დაამტკიცა და განახორციელა საკუთარი კომპეტენციები რომლებიც განუვითარდა სწავლის შედეგად ( ცოდნა და გაცნობიერება, ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების უნარი, დასკვნის გაკეთების უნარი,კომუნიკაციის უნარი, სწავლის უნარი, ღირებულებები).
პრაქტიკის პროცესში სტუდენტ-პრაქტიკანტმა აიმაღლა და განამტკიცა პროფესიული უნარები, შეისწავლა გაკვეთილის დამოუკიდებლად დაგეგმვა-წარმართვა, გაეცნო სწავლებისა და სწავლის თანამედროვე მოთხოვნებს,გამოიჩინა გულისხმიერება, მაღალი მოტივაცია, რაც მომავალში მისი პროფესიულ საქმიანობაში წინსვლის საფუძველი იქნება.
სტუდენტ-პრაქტიკანტის სკოლაში მუშაობას ვაფასებ დადებითად.  

Комментариев нет:

Отправить комментарий

მანანა მგელაძის ბლოგი: intelis treningi: გრიგოლ ხანძთელი