მოგესალმებით!

пятница, 13 июля 2018 г.

მასწავლებლის მიერ შეფასებული არგუმენტირებული ესე


18w
''საზოგადოების ნაწილი მიიჩნევს,რომ ადამიანი ბრბოს წინააღმდეგ ბრძოლაში ყოველთვის განწირულია''.

არგუმენტირებული მსჯელობით დაეთანხმეთ ან უარყავით იგი.
. . .
მოსწავლის ნამუშევარი

''საზოგადოებაში ყოველთვის არის ადამიანი,რომელსაც ბრბოსთან ბრძოლა უწევს.სოციუმის
ნაწილი ფიქრობს,რომ ამ ბრძოლაში ადამიანი განწირულია.იმის მაგივრად,რომ სხვა აზრს ხალხმა
პატივი სცეს,შეურაცხყოფას აყენებს.ამის შემდეგ ბრბოსა და ადამიანს შორის ჩნდება ბარიერი.ამის
მაგალითია ვაჟა-ფშაველას „ალუდა ქეთელაური“.ალუდა,რომელიც სხვებისაგან განსხვავებით
მტრის ვაჟკაცობას და რელიგიას პატივს სცემს,ბრბომ გაწირა.თუნდაც გავიხსენოთ გურამ
დოჩანაშვილის „სამოსელი პირველის“ პერსონაჟი ბალახისფერი კაცი,რომელიც მხოლოდ იმიტომ
გააძევეს ქალაქიდან,რომ კარაველებს არ მოსწონდათ პატიოსანი კაცი. საბოლოოდ კი ბრბოსთან
ბრძოლას შეეწირა. სწორედ ეს ყველაფერი მოწმობს იმაზე,რომ ადამიანი ბრბოსთან უძლურია,ის
განწირულია.საზოგადოება ვერასდროს ეგუება მისგან განსხვავებულ ადამიანს.
რაც შეეხება საზოგადოების მეორე ნაწილს,მიიჩნევს,რომ ადამიანი ბრბოს წინააღმდეგ
ბრძოლაში განწირული არ არის,პირიქით,ხალხს ის უტოვებს ახალს,სხვებისთვის უცხოს.ამასთან
დაკავშირებით მახსენდება ჯემალ ქარჩხაძის „იგი“.განსხვავებული აზრის გამო იგიც გაწირა ბრბომ
და გამოასალმა სიცოცხლეს,მაგრამ მის გზას გააგრძელებს ზუ,რომელსაც ალბათ სხვა
მიბაძავს.კიდევ ერთი პერსონაჟი,რომელიც ინდივიდუალურობით გამოირჩეოდა არის თოლია
ჯონათან ლივინგსტონი.მისთვის ცხოვრებაში მთავარი მხოლოდ საჭმლის შოვნა არ იყო.მას ფრენა
და მიზნისთვის მიღწევა უნდოდა.საბოლოოდ სოციუმმა ისიც არ მიიღო,მაგრამ მიმბაძველები
გამოუჩნდნენ.ეს ამტკიცებს,რომ მიუხედავად ყველაფრისა,ადამიანი ბრბოს წინაშე დამარცხებული
არასდროს არ არის.მას ყველა ნეგატიურად არ შეხვდება.საზოგადოებაში აუცილებლად იქნებიან
ადამიანები,რომლებიც სხვების აზრს თუ შეხედულებას მიიღებენ,პატივს სცემენ,გამოჩნდებიან
მხარდამჭერებიც.
მე ვფიქრობ,რომ ადამიანი ბრბოს წინააღმდეგ ბრძოლაში განწირული არ არის.მან,პირიქით,ხალხს
უნდა დაანახოს რა არის ცხოვრებაში უკეთესი და მისკენ მოაქციოს.მარტო განსხვავებული აზრის
გამო არ იწყება ეს ბრძოლა.ნებისმიერი რამ შეიძლება გახდეს მიზეზი.თუნდაც სიკვდილით
დასაჯონ,ჩემი აზრით,ის განწირული არ არის,ადამიანის შრომა დაფასდება და მიმდევრები
გამოჩნდებიან''.


ნაწერში გამოყენებულია კარგი გრამატიკული სტრუქტურები და
ლექსიკა. თემის ადეკვატური გაგება, ინტერპრეტაციის ფლობის უნარი, კონტექსტის
ცოდნა;
პრობლემის სწორი დასმა, ძრითადის და მეორეხარისხოვანის გარჩევის
უნარი;
მოცემული თემის შესაბამისობა შინაარსთან, მისი გახსნის სისრულე ;
თემის ირგვლივ
თეორიული და
ფაქტობრივი მასალის
ცოდნა;
საკითხისადმი ობიექტური მიდგომა,
პრობლემის თეორიული ანალიზის გამიჯვნა ყოფითისაგან;
სისტემური მიდგომის გამოყენება; პრობლემის ძირითადი დონეების და
ასპექტების გამოყოფა, მათი ურთიერთკავშირის გაგება
თეორიული არგუმენტაციის გამოყენება(დასკვნების გაკეთება:
გენერალიზაცია, ანალოგია, ანალიზი, სინთეზი და სხვა);
ემპირიული არგუმენტაციის გამოყენება (თეზისის კონკრეტიზაცია,
მაგალითების მოყვანა, ფაქტებზე დაყრდნობა და სხვა);
ავტორის მიერ ემპირიული მასალის თეორიულ მიდგომასთან
რელევანტურობა;
ზოგადი ერუდიცია
პრობლების გადაჭრის თეორიული მიდგომების ცოდნა;
ცნობილი ნაწარმოებიდან პერსონაჟების მაგალითების მოყვანა და აზრების გამოყენება მოცემული
თემის ირგვლივ;
თემასთან დაკავშირებული მასალის ცოდნა;
ზოგადი ჰუმანიტარული ერუდუციის გამოვლინება (მაგალითების , სახეე სრულად პასუხობს დავალებას. შეცდომები უმნიშვნელოა. - ნაწერი ძალიან კარგია. იგი
სრულყოფილად პასუხობს დავალებას.
- აზრი მკაფიოდ და გასაგებად არის
გადმოცემული. გამყარებულია
მაგალითებით და პირადი
მოსაზრებებით.
- ერთი წინადადებიდან მეორეზე
გადასვლა ლოგიკურია.
- გრამატიკული შეცდომების რაოდენობა 4-ს
არ აღემატება. გამოყენებულია რთული
წინადადებები და კონსტრუქციები.
- ლექსიკა მდიდარია.
- მართლწერასა და პუნქტუაციაში
დაშვებული შეცდომები უმნიშვნელოა.ნაწერი კარგია. პასუხობს დავალებას, თუმცა ზოგ შემთხვევაში ინფორმაცია და არგუმენტები
არასაკმარისია. ერთი წინადადებიდან მეორეზე გადასვლა ძირითადად ლოგიკურია, თუმცა ზოგ
შემთხვევაში მკითხველს ყურადღების დაძაბვა უხდება.მორფოლოგიურად,ორთოგრაფიულად,სინტაქსურად არ არის დაშვებული ორზე მეტი შეცდომა.
ნაშრომი შეფასდა 8 ქულით
მსჯელობის ორგანიზება (2 ქ.);
არგუმენტაცია ტექსტობრივი მასალის გამოყენებით (2 ქ.);
დამოუკიდებელი აზროვნება – აზროვნების არაშაბლონურობა და ორიგინალურობა (1ქ.);
ადეკვატური სტილისა და ლექსიკის შერჩევა (1 ქ.);
ენობრივი გამართულობა (1 ქ.)
პრობლემის განხილვა მომავლის ჭრილში(1ქ.)

Комментариев нет:

Отправить комментарий

მანანა მგელაძის ბლოგი: intelis treningi: გრიგოლ ხანძთელი