მოგესალმებით!

суббота, 18 августа 2018 г.

მე-5 კლასის თემატურ-კალენდარული გეგმა

ქ. თბილისის 161-ე საჯარო სკოლა თემატურ–კალენდარული გეგმა (მასწავლებელთათვის) მასწავლებელი: მანანა მგელაძე საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა დამტკიცებულია -------------------------------- 2017-2018 სასწ.წელი კათედრის გამგე: ეთერ ნემსაძე გაკვეთილის თემატიკა საათების რ-ბა ჩატარების დრო რესურსები აქტივობები და მეთოდები მიზნები მოსალოდნელი შედეგები შეფასება 1 1 თავი B(ტექსტები)ბუნების სურათები -,,ნაკადული”., გიორგი ლეონიძე ,,ნისლები“,გიორგი ლეონიძე. ,,ჭიანჭველები“,იაკობ გოგებაშვილი. ,,სპილოს მოშინაურება“,იაკობ გოგებაშვილი. ნამდვილი ამბავი,აკაკი წერეთელი ,,თოვლი“,ვახუშტი კოტეტიშვილი. (თეორია)-ეპითეტი და შედარება. (გრამატიკა)არსებით სახელთა ჯგუფები. 1 1 საათი სახელმძღვანელო, დაფა,ცარცი,რვეული , კალამი გაკვეთილი- ხმამაღლა კითხვა,მსჯელობა,კითხვების დასმა,თავისუფალი წერა.წყვილებში მუშაობა გამოუმუშაოს მოსწავლეს ხმამაღლა,გამართულად და გამომეტყველებითი კითხვის უნარი,ზეპირი და წერითი მეტყველების კულტურა. გონებრივი იერიში,აზრების ასოციაციური დაკავშირებაგამართული კითხვა,ლექსიკაზე დაყრდნობით ვარაუდების გამოთქმა, სემანტიკური ნიშნების ანალიზი. მოსწავლეთა გათვითცნობიერება ლექსის,როგორც მხატვრული ნაწარმოების ,სპეციფიკაში. V-1,2,3,4,5,6,8,9,10,12,13,14 კითხვა ,თხრობა,საშინაო დავალება. 2 II თავი (ტექსტები)ბავშვი მოთხრობებში ,,ტომ სოიერის თავგადასავალი“(პირველი,მეორე,,მესამე,მეოთხე ნაწილი), მარკ ტვენი. ,,ბიჭი და ძაღლი“(პირველი,მეორე ,მესამე,მეოთხე,მეხუთე ნაწილი),არჩილ სულაკაური. (თეორია)ბიოგრაფია და ავტობიოგრაფია. (გრამატიკა)კრებითი არსებითი სახელები. არსებითი სახელის ბრუნება. 22 საათი სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი წაკითხულის გააზრება,მსჯელობა, ვარაუდების გამოთქმა,კითხვების დასმა(სამოტივაციო,განსჯითი,შემაჯამებელი)ლექსიკონზე მუშაობა,თავისუფალი წერა.მოსწავლეთა გამოწვევა სახელმძღვანელოში მოცემულ ილუსტრაციებზე სასაუბროდ.წინასწარი მოლოდინის სტრატეგიის გამოყენება,შეკითხვების დასმა ვარაუდების გამოსათქმელად.ჩუმი კითხვის სტრატეგიის გამოყენება. მოთხრობის სხვადასხვა ნაწილის ერთმანეთთან დაკავშირებისა და ვრცელი ტექსტის მთლიანობაში გააზრების უნარის განვითარება.ფაქტობრივი სიზუსტის დაცვით, გამართული წინადადებებით, ადეკვატური ლექსიკითა და მკაფიო მეტყველებით გადმოსცენ ვრცელი ტექსტი. V -1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 ზეპირი შეფასება.საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა.წერითი დავალება. შემაჯამებელი 3 შემაჯამებელი შამუშაო 1 საათი 4 III თავი (ტექსტები)სამშობლო ...შენ ისე ღრმა ხარ,ქართულო ცაო- ანა კალანდაძე ,,მეფე დემეტრე თავდადებული“,იაკობ გოგებაშვილი. ,,ციხის სიზმარი“, ლადო ასათიანი. ,,გიორგი ბრწყინვალე“,იაკობ გოგებაშვილი. ჰოი,სიხარულო,ხალხური. (თეორია) სინონიმები,ანტონიმები,ომონიმები. (გრამატიკა)არსებითი სახელის ბრუნება. არსებითი სახელთა ბრუნების თავისებურებანი. 13 საათი სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი კითხვების დასმა(სამოტივაციო,განსჯითი,შემაჯამებელი).წაკითხულის გააზრება.ხმამაღლა,გამომსახველობითი კითხვის სტრატეგიის გამოყენება.მსჯელობა.წინასწარი მოლოდინის სტრატეგიის გამოყენება, მოსწავლეთა გათვითცნობიერება ლექსის,როგორც მხატვრული ნაწარმოების, სპეციფიკაში. V -1,4,5,6,8,9,10,11,12,15 ზეპირი მეტყველება.წერილობითი პრეზენტაცია, შემაჯამებელი. 5 შემაჯამებელი სამუშაო 1 საათი 6 IV თავი (ტექსტები) ძველთაძველი ამბები იავნანა, ხალხური. იავნანა,შემეცნებითი ხასიათის ტექსტი(მოამზადა მარიამ მეტრეველმა). ლილე შემეცნებითი ხასიათის ტექსტი. ლილე, ხალხური. იობი და ფუტკარი, აკაკი წერეთელი. ლეგენდური, აკაკი წერეთელი. ხელოსნობა საქართველოში(შემეცნებითი ტექსტი),ფილიპე გოგიჩაიშვილი 1) ბუნებრივი ქსოვილების დამზადება 2) მცენარეული საღებავის დამზადება. მამალი რას ყივის, აკაკი წერეთელი. „მოდიოდა ნინო მთებით“, ანა კალანდაძე. (თეორია)ლექსიკონი. გრამატიკა) არსებით სახელთა ბრუნების თავისებურებანი. 22 საათი სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.ილუსტრაციების გამოყენება. შემეცნებითი ხასიათის ტექსტის დანიშნულების გააზრება და მის სტრუქტურაში გარკვევა.წაკითხულის გააზრება.მეტყველება(ჩუმი კითხვის სტრატეგიის გამოყენება)წაკითხულის გააზრება.წყვილში მუშაობა.ლექსიკონის ,სალექსიკონო განმარტების სპეციფიკა..ცოდნაზე დაყრდნობით ,ახალი გრამატიკული საკითხების გააზრება. მსჯელობის,დაკვირვების, შემოქმედებითი უნარის განვითარება V-1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ,11, 12 13, 14, 15. კითხვა,თხრობა,საშინაო დავალება.ნახატების შექმნა. შემაჯამებელი. 7 შემაჯამებელი სამუშაო 1 საათი 8 V თავი (ტექსტები) იგავის ენა ძუნწი და ოქრო, სულხან -საბა ორბელიანი ვირი,ვეფხვი,მელა და მგელი, სულხან-საბა ორბელიანი. მეფე და მჭედელი,სულხან -საბა ორბელიანი. ძაღლი დფა ცხვრები,აკაკი წერეთელი. ,,ღამურა“ აკაკი წერეთელი. (თეორია) მოსაზრება, არგუმენტი. (გრამატიკა)ზმნა. ზმნის დრო. ზმნის დროის ამოცნობა. 13 საათი სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი მსჯელობა,ძიებითი კითხვის სტრატეგია. იგავ-არაკული ჟანრის თავისებურებაზე დაკვირვება.გრამატიკული სავარჯიშოების შესრულება. V -1,2,3,4,5,8,9,10,11, 12,13,14,15 კითხვა,თხრობა,საშინაო დავალება. 9 VI თავი (ტექსტები)დანაშაული და სასჯელი საშინელი სასჯელი მოღალატისა, იაკობ გოგებაშვილი. ,, მელოტები“, აკაკი წერეთელი ,,მესარკე“, აკაკი წერეთელი. ,,გახარებული მზე“,რევაზ ინანიშვილი. (თეორია)დისკუსია. (გრამატიკა)ზმნა და ზმნისწინი. ზმნის კილო. 13 საათი სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი წაკითხულის გააზრება,მსჯელობა, ვარაუდების გამოთქმა,კითხვების დასმა(სამოტივაციო,განსჯითი,შემაჯამებელი)ლექსიკონზე მუშაობა, დისკუსია. ზეპირი და წერითი მეტყველების კულტურის გამომუშავება. V – 2, 3, 4, 5, 8, 9, 12, 13, 14. კითხვა,თხრობა,საშინაო დავალება. შემაჯამებელი 10 შემაჯამებელი დავალება 1 საათი 11 VII თავი თანაგრძნობა და სინანული ,,ია“(I- II ნაწილი)ვაჟა-ფშაველა. ქართლის ტყვე, ხალხური. ,,მუხა“,რევაზ ინანიშვილი. (თეორია) ჩანახატი. (გრამატიკა) ზმნის კილოები და წარსული დრო. ბრძანებითი კილო. 11 საათი სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი მოსწავლეთა გამოწვევა სახელმძღვანელოში მოცემულ ილუსტრაციებზე სასაუბროდ.წინასწარი მოლოდინის სტრატეგიის გამოყენება,შეკითხვების დასმა ვარაუდების გამოსათქმელად.ჩუმი კითხვის სტრატეგიის გამოყენება.,,სახელდახელო“ ჩანაწერისა და ნახატის შექმნა. შემოქმედებითი უნარის განვითარება.ნაწარმოებებში დასმული პრობლემების დაკავსირება თანამედროვეობასთან.ჩანახატის შექმნა. V - 1,3, 4, 5, 6, 8, 9, 10,11, 12, 13,14,15 საშინაო დავალება. საკლასო დავალება 12 VIII თავი (ტექსტები) ვაჟკაცსა _ გული რკინისა საგმირო ლექსები ქართული ხალხური პოეზიიდან ,,დათუნა გოცირიძე“( I – II ნაწილი) აკაკი წერეთელი. ( თეორია) პირდაპირი და ირიბი ნათქვამი. (გრამატიკა)ზმნის თავისებურებანი. ზმნის ფორმები კილოებისა და დროების მიხედვით. 11 საათი სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი წაკითხულის გააზრება,წინასწარი მოლოდინი სტრატეგიის გამოყენება.წაკითხულის გააზრება. მსჯელობა,ძიებითი,კითხვის სტრატეგია V – 1, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 13, 14, 15. კითხვა,თხრობა,საშინაო დავალება. შემაჯამებელი. 13 შემაჯამებელი დავალება 1 საათი 14 IX თავი (ტექსტები) სიცილი გადამდებიაო! რა უფრო საკვირველია- ზღაპარი. ჭაში ჩავარდნილის იგავი(ნაწყვეტი),,ვეფხისტყაოსანი“. დათვი და მონადირენი,სულხან -საბა ორბელიანი. ამბად გაგონილნი, ილია ჭავჭავაძე. რაზედ იცინოდნენ ყვავილები?რევაზ ინანიშვილი. (თეორია)იუმორი, ირონია. (გრამატიკა) ზედსართავი სახელი. ზედსართავი სახელის ხარისხის ფორმები. 13 საათი სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.,,ვეფხისტყაოსნის „ სხვადასხვა გამოცემათა გამოფენა. მსჯელობა,ძიებითი კითხვის სტრატეგია. დაკვირვების,ძიების ,კითხვის სტრატეგია. V- 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. ზეპირი მეტყველება,წერილობითი პრეზენტაცია 15 X – Tavi (ტექსტები) და მე ვიგონებ ... შემოდიოდა ჩვენში კალანდა, ანა კალანდაძე. ნიკოლოზ გოსტაშაბიშვილი(პირველი- მეორე ნაწილი),ილია ჭავჭავაძე. ხელოსნობა საქართველოში, შემეცნებითი ტექსტი( ფილიპე გოგიჩაიშვილი). (თეორია) წერილი. (გრამატიკა) ზედსართავისა და არსებითის ერთად ბრუნება. მარტივი და რთული სიტყვები. 14 საათი სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,რვეული,კალამი მინი-ლექცია(სხვადასხვა ხალხის ტრადიციებზე)ტექსტის სტრუქტურის და წაკითხული ინფორმაციის შეჯამება.ლექსიკურ-გრამატიკული სავარჯიშოების შესრულება. საინფორმაციო ხასიათის ტექსტის გაგების და ლექსიკონის სპეციფიკის გააზრება. V – 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15. კითხვა,თხრობა.საშინაო დავალება. შემაჯამებელი. შემაჯამებელი დავალება 1 საათი 17 XI თავი (ტექსტები)დედაენის ძალა ,,იავნანამ რა ჰქმნა? ( 8 საათი)„იაკობ გოგებაშვილი სამშობლო ღვინისა სოფელი ვაშლოვანი ლეკები კახეთში ქეთოს იტაცებენ მდევარი ქეთოს ნაიბი ყიდულობს ქეთო ლეკ ქალად იქცა ამაო ცდა ქეთოს მამისა ქეთოს მამა იტაცებს ქეთო საშინლად იტანჯება იავნანამ რა ჰქმნა? ქეთო და მისი დედობილ-მამობილი ქეთოს ბედნიერება. (თეორია) მხატვრული ფილმი ,, იავნანა“ . ( გრამატიკა) ზმნიზედა. ქართული ზმნის თავისებურებანი. 18 საათი სახელმძღვანელო ,დაფა,ცარცი,რვეუ ლი,კალამი. ფილმის-,,იავნანა“- ჩვენება. მსჯელობა,ვარაუდების გამოთქმა,კითხვების დასმა(სამოტივაციო, განსჯიტი ,შემაჯამებელი) თავისუფალი წერა. მოსწავლეთა გამოწვევა სახელმძღვანელო ში მოცემულ ილუსტრაციებზე სასაუბროდ,მათი ვარაუდების საფუძველზე ნაწარმოების სათაურის გააზრება. V -1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15. კითხვა,თხრობა.საშინაო დავალება. შემაჯამებელი. 18 შემაჯამებელი დავალება 1 საათი 19 შემაჯამებელი დავალება 1 საათი 20 XII თავი (ტექსტები) გულიდან ამოძახილი ,, ქარი ჰქრის“, გალაკტიონ ტაბიძე ,,გაზაფხულის საღამო“, ტერენტი გრანელი. ,,პატარძეულის იები“, გიორგი ლეონიძე. (თეორია) პოეზია და პროზა. (გრამატიკა) კუთვნილებითი ნაცვალსახელი. 4 საათი სახელმძღვანელო ,დაფა,ცარცი,რვეუ ლი,კალამი. გალაკტიონის ლექსთა კრებულის გამოფენა,პოეტის პორტრეტი. მსჯელობა,სამოტივაციო, განსჯითი,შემეცნებითი კითხვების დასმაჯგუფური მუშაობა,თავისუფალი წერა. გარითმვის ხერხებზე დაკვირვება.მოსწავლეთა გათვითცნობიერება პოეზიისა და პროზის სპეციფიკაში. შემოქმედებითი უნარის განვითარება. V – 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 12, 13, 14. ზეპირი შეფასება.საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა.წერითი დავალება.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

მანანა მგელაძის ბლოგი: intelis treningi: გრიგოლ ხანძთელი